samenwerken
sinds
1954
sluiten

Laten we uw product & packaging
gezamenlijk naar een hoger niveau tillen.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Zomerserie

Deel I: Aanvraag & productontwikkeling

Onze zomerserie 2020 is van start! Deze zomer, verdeeld over 7 weken, geven we een uniek kijkje in onze keuken. Elke week wordt u meegenomen door de verschillende afdelingen die betrokken zijn bij het gehele proces wanneer u bij DuSart Pharma uw gezondheidsproduct laat produceren: van de aanvraag tot productie en van het verpakken tot de verzending.

Vandaag beginnen we bij het begin: hoe verloopt het proces van uw aanvraag, met wie heeft u contact en welke rol speelt onze afdeling Product Development bij uw aanvraag? Thirza en Yvonne, het woord is aan jullie!

Aanvraag
Alle aanvragen die bij ons binnenkomen gaan gelijk naar accountmanager Thirza. Thirza bekijkt de aanvraag en oordeelt of het om een uitgebreide en/of nieuwe ontwikkeling gaat van een product, of dat het een kleinere en/of bekende aanvraag betreft. Aan de hand daarvan gaat Thirza met Yvonne (product development manager) in overleg om de aanvraag nauwkeurig door te nemen en te controleren of we alle informatie van de klant hebben om het product te kunnen produceren. Ook wordt het team samengesteld dat aan de aanvraag gaat werken.

Het belangrijkste in het aanvraagproces is dat de wensen van de klant volledig duidelijk zijn. Of het nu gaat om de ingrediënten, de verpakkingswensen of het land van verkoop; elk onderdeel kan van grote invloed zijn op de ontwikkeling, de kwaliteit en de prijs van het product. Daarbij is een nauwe samenwerking tussen de accountmanager, de afdeling Product Development én de klant bij ons de standaard om de hoogste kwaliteit te leveren en te voldoen aan de verwachtingen van de klant. Wij zijn dedicated to service en betrekken de klant daarom zoveel mogelijk bij het ontwikkelen en produceren van zijn product.

Thirza: “Ik vind het heel gaaf om producten op de markt te zien die gestart zijn vanaf mijn bureau. Elke nieuwe aanvraag is weer een nieuwe uitdaging en ik vind het mogen leiden en afronden van deze trajecten een van de leukste onderdelen van mijn werk!”

Product Development
Uiteindelijk komen alle aanvragen voor nieuwe producten terecht bij Yvonne, onze product development manager. Zij werkt samen met een samengesteld kwaliteitsteam dat bestaat uit Thirza (accountmanager), Jack (plant manager) en Lisa & Mariska (afdeling inkoop). Het team beoordeelt de technische haalbaarheid van het product, de beschikbaarheid van de ingrediënten en de wettelijke aspecten, waarbij continu wordt afgewogen of we volledig kunnen voldoen aan de wensen van de klant. Daarnaast wordt er vanuit onze kennis en expertise ook proactief meegedacht hoe we het product zelfs nog beter kunnen maken. Ook dit doen we natuurlijk in nauw overleg met de klant.

Onze afdeling Product Development ontwikkelt ook productconcepten op aanvraag voor een bepaalde toepassing. Deze aanvragen hebben wel vaak een langere doorlooptijd, maar zijn voor ons extra leuke aanvragen omdat we dan gebruik kunnen maken van nieuwe opgedane kennis. Werken met de nieuwste ingrediënten en mooie ingrediënt combinaties kunnen uitdenken is niet alleen ons vak, het is ook onze passie!

Yvonne: “Productontwikkeling past mij goed vanwege de afwisseling in het werk. Zo heb ik veel plezier in het uitdenken van mooie samenstellingen en doe ik daarnaast graag literatuuronderzoek.”

Yvonne: “Ik houd bij wat er speelt in de markt en welke nieuwe ontwikkelingen er zijn. Ook onderhoud ik nauw contact met leveranciers en bezoek ik beurzen en seminars over nieuwe ingrediënten. De ontwikkeling van de grondstoffen staat namelijk allesbehalve stil: in de markt komen er continu nieuwe ingrediënten en/of beter opneembare varianten bij. Bij DuSart Pharma leer ik nog iedere dag bij over welke technische aspecten van belang zijn. Ook hier proberen we ons te blijven ontwikkelen, zodat we goed mee kunnen groeien met vernieuwingen, hogere kwaliteitseisen en zuivere samenstellingen.”

Zodra uit de productontwikkeling een voorstel voor een samenstelling is gekomen, gaat de afdeling Inkoop aan de slag met het sourcen naar de ingrediënten en het opvragen van de prijzen. Hier wordt in Deel II dieper op in gegaan. Aan de hand van deze informatie en de verpakkingswensen van de klant, kan de accountmanager met de calculatie aan de slag en van daaruit de offerte opmaken. Deze gaat samen met de Algemene Verkoop Voorwaarden naar de klant voor een akkoord, alvorens de eerste loonproductie van het product begint!